top of page

Gidemediğin Yol Senin Değildir

Aydan Ay, Türanlatı, Temmuz,2014, İstanbul, Tilki KİTAP

Kitap fuarları çoğalıp da birer yerel panayıra dönmeden önce de en sevdiğim yanı buydu; dünyanın en ünlü kitaplarıyla, hiç tanınmamış, bilinmeyene kanat çırpan, bazen çakılan, bazen hızla yükselen yeni kitaplara mekan olması yani.


Düşünün Yaşar Kemal'in Adana Halk Evi tarafından yayınlanan ilk kitabı Ağıtlar'a gariban bir standın bir köşesinde rastlıyorsunuz, başında en sevimli haliyle dikilen iriyarı, bir gözü kör genç yazarın adı duvara ilişitirilmiş kağıda kötü bir yazıyla yazılmış: Kemal Sadık Gökçeli... Öte yanda gösterişli bir kitapçıda iyi giyimli , kör bir gözünü pahalı gözlüğüyle kapatmış bir yazar tanınmanın özgüveniyle kitabını imzalıyor, kitabın adı İnce Mehmet, yazar Yaşar Kemal. Ne çok benziyor İnce Mehmed'in dili, gariban AĞITLAR'ın diline...

En güzel yanı bu gizemi ilk gören, bu geleceğin müthiş yazarını arkaplandaki bir standın karışık kitapları arasında ilk keşfeden sizsiniz.

Keşfetmeyi sevenlere...

*

Aydan Ay iki yıl önce Zühal Tekkanat'ın kadrosundan maviADA'nın İstanbul temsilcisiydi. O süreçte Kadıköy'de güzel bir etkinlik palanlamış, koordine etmiş, ben de konuk yazar olarak yer almıştım. başarısı beni öyle etkilemişti ki onunla geliştirmeyi kararlaştırdığımız projeleri hemen hayata geçirmek istemiş, ne var ki yapamayınca yollarımızı ayırmıştık. İki yıldır küs gibiydik...


Bu süreçte Zühal Tekkanat önderliğinde, Seyyit Nezir'le birlikte Cemal Süreya derneğinin yönetimini almışlar, bir dergi çıkarmaya başlamışlar, fuarlara da katılır olmuşlardı. Ama en güzeli Aydan Ay bir kitap da yayınlamıştı. İmzaladığı kitabı aldığımda doğrusu ön yargılıydım, bu da yazmış hissiyle... Bir de kitapta yer alan YAPRAK öyküsünün kahramanlarının adımız verilmeden bizler olduğunu söyleyince iyice huylanmıştım, kesin küs olduğumuz süreçte aleyhime bir şeyler yazmıştı, ama aldırış etmiyor gibi yapıp "teşekkür ederim, reklam reklamdır," demeyi başarmıştım...


Elbette daha arabaya varmadan öyküyü okumuştum ilk. Şaşırtıcıydı, belki de içinde beni anlattığını düşündüğüm satırların içerdiği iltifattan öyle düşünüyordum ama çok başarılı bulmuştum bir ilk öykü için. İlk kitabında bu denli başarılı olan bir yazar ileride neler yazmazdı.


Kitabın bütününde benzer yazılar çok değil, genelde Aydan Ay'ın çocukluğundan ve yurtdışındaki yaşamından, babası yazar Behzat Ay'dan ANILAR taşıyan kitabın birkaç sayfasında şiirlere yer veriyordu.


Aydan Ay'a yazarlık yaşamında başarılar diliyor, gidemeyeceği yol olmamasını temenni ediyoruz.


Şenol Yazıcı,

15 Mart 2015





bottom of page